10 Facebook -mainosmittarien markkinoijien on seurattava: sosiaalisen median tarkastaja
Facebook Mainokset Facebook Analytiikka Facebook / / October 13, 2021
Hämmentyvätkö kaikki Facebook Ads Managerin tiedot? Mietitkö, mihin niistä kannattaa keskittyä?
Tässä artikkelissa on 10 tärkeää mittaria, joita voit käyttää Facebook -mainostesi analysoinnissa. Lisäksi huomaat, miten voit seurata niitä mukautetun raportin avulla.

Facebook -mainosten tietojen seuranta mukautetussa raportissa
Mitä tulee Facebook -mainostietoihin, voit luokitella ne laajasti kahteen ryhmään: oletus ja mukautettu. Oletusmittareita on jo olemassa Ads Managerissa, ja valitset ne yksinkertaisesti, kun luot mukautettua raporttia. Toisaalta muokatut tiedot ovat niitä, jotka luot eri kaavoilla näyttämään tietoja, jotka eivät ole vakiona käytettävissä mainostililläsi.
On helppo hukkua pelkästään Facebook-mainostietojen määrään, joita voit analysoida mainostililläsi-tavoittavuus, näyttökerrat, tiheys, tulokset, napsautussuhde (CTR), laatupisteet, tulosluokitusja mainostuotto (ROAS), vain muutamia mainitakseni. Ja koska voit luoda mukautettuja mittareita, vaihtoehdoista tulee loputtomia.
Voit mitata Facebook -mainostesi todellista vaikutusta yritykseesi ja miten se tuottaa uutta myyntiä asiakkaat, kerron sinulle, kuinka voit lisätä 10 ydintietoa (sekä oletus- että mukautettuja) mukautettuun raportti.
#1: Luo uusi mukautettu raportti Facebook -mainoshallinnassa
Aluksi sinun on luotava muokattu raportti, jotta voit lisätä kaikki kattamamme oletus- ja muokatut tiedot yhteen datanäkymään. Näin voit tarkastella näitä tietoja kaikissa kampanjoissasi, mainosjoukoissasi ja mainoksissasi helposti.
Oletetaan, että käytät Facebook -mainoksia yrityksesi myynnin luomiseen ja käytät Konversiot -kampanjan tavoitetta ja optimoit ostoksia. Kampanjasi tavoitteena on luoda ostotoiminto, joka edustaa tuotteesi tai palvelusi myyntiä. Tämä voi olla konkreettista, kuten Shopifyn kautta toimivassa verkkokaupassa tai tuotteen myynti Kajabin tai SamCartin kautta toimivalle tietoliiketoiminnalle.
Voit luoda mukautetun raportin avaamalla raporttisi Facebook -mainosten hallinta ja napsauta näytön oikeassa reunassa olevaa sarakkeet -painiketta. Näet sitten luettelon kaikista oletusmittareista, joiden suorituskyky on oletusarvoisesti valittu.

Vieritä alas luettelon alareunaan ja valitse Muokkaa sarakkeita. Näin voit vetää ja pudottaa seurattavat tiedot raporttien hallintapaneeliin.
Muokkaa sarakkeita -ikkunassa on kolme saraketta. Vasemmalla näet, mitkä tietoluokat ovat valittavissa, keskellä valitset tietosi ja oikeassa sarakkeessa luetellaan tiedot, jotka sisällytetään tähän raportointinäkymään.
Oikealla olevasta mittariluettelosta Facebook antaa sinun poistaa mittarit, joita et halua käyttää mukautetussa raportissasi, ja vetää ja pudottaa järjestääksesi ne uudelleen.

Hanki asiantuntijoiden sosiaalisen median markkinointikoulutus ammattilaisilta

Haluatko päästä kilpailijoiden edellä tai oppia monipuolistamaan strategiaasi?
Opi kymmeniltä alan luotetuimmilta asiantuntijoilta, hankaa kyynärpäät muiden älykkäiden markkinoijien kanssa ja vie markkinointisi uudelle tasolle tämän 3 päivän tapahtuman aikana aurinkoisessa San Diegossa, Kaliforniassa.
KLIKKAA LISÄÄAloita poistamalla seuraavat tiedot oikeasta sarakkeesta:
- Näyttökerrat
- Laatuluokitus
- Sitoutumisprosentti
- Tulosprosentin sijoitus
- 3 sekunnin video toistetaan
- Videon katsottu prosenttiosuus
- Videon keskimääräinen toistoaika
Jos haluat poistaa mittarin, napsauta sen oikealla puolella olevaa X -painiketta.
Kun olet valmis, seuraava vaihe on lisätä mittarit mukautettuun raporttiisi tehokkuustietojen (kuten tulosten ja tuloskohtaisen hinnan) rinnalle, joita et poistanut.
#2: Lisää 4 mittaria arvioidaksesi verkkosivuston liikennettä Facebook -mainoksestasi
Neljä ensimmäistä mittaria, jotka haluat lisätä raporttiisi, auttavat sinua määrittämään, onko Facebook -mainoksestasi tuleva liikenne saapumassa verkkosivustollesi ja kuinka paljon se maksaa sinulle.
Aloita lisäämällä nämä kolme muuttujaa:
- Linkkien klikkaukset
- Napsautuskohtainen hinta (linkin napsautuksen hinta)
- Aloitussivun näyttökerrat
Voit etsiä lisättävät tiedot nopeasti näytön yläreunan hakupalkin avulla.

Nämä kolme muuttujaa ovat tärkeitä alustan mittareita, jotka mittaavat mainoksiasi napsauttavien ja verkkosivustosi lataamista odottavien ihmisten välistä katoamista. Tämä on yksi ensimmäisistä asioista, joita on tarkasteltava Facebook -mainoksia näytettäessä, koska se osoittaa, kuinka suuri osa mainoksia napsauttavasta liikenteestä todella saapuu URL -osoitteeseesi.
Yksi syy linkkien napsautusten ja aloitussivun katselujen välisen katkeamisen syihin on hidas sivun latautumisaika. Jos saat 100 linkkiklikkausta, mutta näet vain 50 aloitussivun näyttökertaa, verkkosivustosi latautuu liian hitaasti ja sinulla on suuri ongelma. Olet juuri kaksinkertaistanut liikenteen kustannuksesi, koska vain joka toinen henkilö jää lataamaan sivun kaikkien mainostasi napsauttavien ihmisten sijasta.
Toinen tärkeä mittari, joka sinun on mitattava (koska se määrittää napsautuskohtaisen hinnan), on napsautussuhde, erityisesti linkin napsautussuhde. Lisää se aloitussivun näyttökertojen jälkeen. Mitä parempi napsautussuhde on, sitä enemmän Facebook palkitsee sinut mainostajana ja antaa sinulle alhaisemman napsautuskohtaisen hinnan, koska napsautuskohtaisen hinnan ja napsautussuhteen välillä on suora korrelaatio.

Voit esimerkiksi käyttää vertailuarvoisia napsautussuhteita yleisön lämpötilan perusteella. Näet alhaisemman napsautussuhteen kylmät yleisöt, kuten ulkoasut ja kiinnostuksen kohteet koska nämä ovat uusia ihmisiä, jotka eivät vielä tunne yritystäsi. Tavoita vähintään 1%: n napsautussuhde tämäntyyppisille yleisöille.
Varten Instagram -sitouttajien lämmin yleisö, näet korkeamman napsautussuhteen, joten tavoittele vähintään 1,5%. Kuumille yleisöille verkkosivuston liikenteestä tai verkkokaupan vakiotapahtumista, kuten ostoskoriin lisäämisestä, pyri vähintään 1,75 prosentin napsautussuhteeseen.
#3: Lisää 4 ostopohjaista Facebook-mainosmittaria
Siirrytään nyt ostopohjaisiin mittareihin. Haluat lisätä nämä neljä muuttujaa raportointisarakkeeseesi:
- Ostojen kokonaismäärä
- Ostoarvo (osto -konversioarvon antaminen)
- Ostokohtainen hinta (hankintakohtainen hinta)
- Osta ROAS
Kun olet lisännyt nämä tiedot, muista poistaa oikeanpuoleisen sarakkeen valintaruudut kunkin ostotiedon alla. Nämä antavat lisäjakauman, jota et halua, koska tarkastelet mittareita kokonaisuutena.

Johda sosiaalista maksua sen sijaan, että pelaisit Catch Upia

Kyllästyy ihmettelemään "mitä nyt?" aina kun sosiaalinen alusta muuttuu tai markkinat muuttuvat?
Katso, mihin sosiaalisen median markkinointiteollisuus on menossa - ennen kuin se tapahtuu - oivaltavien trendianalyysien avulla, jotka toimitetaan viikoittain.
Anna Social Strategy Clubin olla salainen kilpailuetusi.
KLIKKAA LISÄÄYllä olevat neljä ostotietoa kertovat sinulle kaiken, mitä sinun tarvitsee tietää tuottamastasi myynnistä ja kuinka paljon tulot, jotka voit liittää näihin myynteihin, hankintakohtaiseen hintaan ja sijoitetun pääoman tuottoon, mikä antaa sinulle Facebookin kannattavuuden mainoksia.
Tehdään nopea yhteenveto. Sinulla pitäisi nyt olla oma raportointisarake, jossa on seuraavat lisätiedot:
- Linkkien klikkaukset
- CPC
- Aloitussivun näyttökerrat
- Linkin napsautussuhde
- Ostokset
- Ostaa tulosarvon
- Hinta per osto
- Osta ROAS
#4: Lisää 2 mukautettua tilausta keskimääräisen tilausarvon ja myyntisivun tulosten seurantaan
Nyt aiot rakentaa kaksi mukautettua mittaria, jotka antavat sinulle lisätietoja Facebookin antamien oletusmittareiden lisäksi.
Tilauksen keskimääräinen arvo
Ensimmäinen luotu mittari on keskimääräinen tilausarvo (AOV).
Napsauta Muokkaa sarakkeita -ikkunassa Luo oma tieto -linkkiä.

Nimeä ponnahdusikkunassa tämä tieto AOV, joka ilmaisee keskimääräiset tulot ostosta kohti. Hankintakustannusten (hankintakohtainen hinta) ja AOV: n välinen ero on ROAS.
Oletetaan, että ostoksen saaminen maksaa 15 dollaria ja AOV on 45 dollaria. Mainostuotto on 3X, koska $ 45 ÷ $ 15 = 3.
Käytät seuraavaa kaavaa Facebookille AOV: n laskemiseksi:
Ostojen tulosarvo ÷ Osto
Valitse muokatun tietosi nimen vierestä avattavasta Muoto-valikosta Numeerinen. Aloita sitten Kaava -osiossa kirjoittaminen "ostokonversioarvo" ja valitse se avautuvasta valikosta.

Napsauta seuraavaksi jakosymbolia ja kirjoita sitten "ostokset".
Kun olet kirjoittanut kaavan, napsauta Luo mittari. Se näyttää nyt AOV: n.

Seuraava vaihe on lisätä tämä muokattu tieto raporttiin. Valitse keskimmäisen sarakkeen mukautetut tiedot -osiosta AOV.

AOV on erittäin tärkeä, koska kun analysoit mainoksia, huomaat, että joillakin mainoksilla on paremmat Facebook-tiedot, kuten parempi napsautussuhde. Niiden ROAS ei kuitenkaan välttämättä ole yhtä hyvä, koska niiden AOV ei ole niin korkea. Ymmärtäminen, mitkä mainokset tuottavat korkeimman AOV: n ja siten korkeimman mainostuoton, on ratkaisevan tärkeää mittaamisessa Facebook -mainosten menestyksestä ja seuraavien vaiheiden tietämisestä, olipa kyse sitten lisätestauksesta, optimoinnista tai skaalaus.
Myyntisivun tulosprosentti
Toinen mukautettu tieto, jonka haluat luoda, on myyntisivun tulosprosentti. On tärkeää tietää myyntisivusi tulosprosentti, koska näet sitten, mitkä Facebook -mainokset tuottavat paremmin, eivät vain napsautussuhteen näkökulmasta (joka on Facebookin mittari), mutta käyttämällä Facebookin ulkopuolista muuttujaa, kuten myyntisivun muuntamista korko.
Määritä tämä muokattu tieto napsauttamalla uudelleen Luo oma mittari. Kirjoita tämän tiedon nimeksi "myyntisivun tulosprosentti" ja valitse muotoksi Prosentti.
Kirjoita Kaava -osioon seuraava kaava tämän mittarin laskemiseksi:
Ostokset ÷ aloitussivun näyttökerrat
Tämä antaa sinulle prosenttipohjaisen myyntisivun tulosprosentin. Siinä tarkastellaan aloitussivun näyttökertoja-ihmisiä, jotka ovat todella jääneet lataamaan kyseistä sivua mainoksistasi-ja sitten niiden ihmisten prosenttiosuutta, jotka ovat tehneet ostoksia 7 päivän attribuutioikkunassa.
Kun olet valmis, napsauta Luo mittari.

Lisää sitten juuri luomasi muokattu tieto raporttiin.
Jotkut viimeaikaisista korkeimmista myyntisivun konversioprosenteista ovat noin 8% koko tilillä. Olen jopa nähnyt jopa 10% myyntisivun tulosprosentin kylmistä kampanjoista, kun käytän mukautettua aloitussivua Facebook -liikenteelle.
Kerrataan vielä kerran. Omassa raportissasi on seuraavat sarakkeet:
- Linkkien klikkaukset
- Hinta linkin napsautuksesta
- Aloitussivun näyttökerrat
- Linkki napsauta napsautussuhdetta
- Ostokset
- Osta konversioarvo
- Hinta per osto
- Mainoskulujen tuotto
- Tilauksen keskimääräinen arvo
- Myyntisivun muuntokurssi
Viimeinen vaihe on tallentaa tämä raportti esiasetuksena. Napsauta vasemmassa alakulmassa Tallenna esiasetukseksi, kirjoita sille nimi ja valitse sitten Käytä.

Tästä tulee oma ROAS -raporttisi, jolla voit mitata kampanjoidesi tehokkuutta. Voit valita sen Mainosten hallintapaneelin avattavasta Sarakkeet-valikosta.
Johtopäätös
Nämä ovat tärkeimpiä mittareita, joita sinun on seurattava Facebookissa - oletusarvoja ja mukautettavia mittareita, jotka voit luoda - jotka ovat olennaisia menestyksen arvioimiseksi alustalla.
Käyttämällä Facebookin mittareita, kuten linkkien napsautuksia ja aloitussivun katseluja, voit mitata sivustollesi lähetettävän liikenteen tehokkuuden. Käyttämällä sitten Facebookin ulkopuolisia mittareita-osto- ja mukautettuja mittareita-voit mitata mainostesi todellisen vaikutuksen yritykseesi ja sen, miten se tuottaa uusia myyntiä ja asiakkaita.
Saat lisää neuvoja Facebook -mainoksista
- Skaalaa Facebook -mainoksiasi.
- Luo lämpimiä Facebook -mainosyleisöjä.
- Poistu Facebook -mainosten oppimisvaiheesta nopeammin.
Koe maailman suurin sosiaalisen median konferenssi

Laadukas markkinointikoulutus, toteutettavat takeawayt ja hyödylliset yhteydet - tämä on vain murto -osa siitä, mitä voit odottaa Social Media Marketing Worldissä! Liity tuhansiin älykkäisiin markkinoijiin aurinkoisessa San Diegossa tänä keväänä ja nosta markkinointiasi.
🔥 Myynti päättyy tiistaina! 🔥
HANKI LIPUT NYT