Kuinka analysoida Facebook-mainostuloksiasi: 7 seurattavaa tietoa: Sosiaalisen median tutkija
Facebook Mainokset Facebook Mainoshallinta Facebook / / September 26, 2020
Tiedätkö, toimivatko Facebook-mainoksesi? Mietitkö, mitä tärkeitä mittareita sinun pitäisi seurata?
Tässä artikkelissa löydät seitsemän tärkeätä Facebook-mainontatietoa, jotka sinun on tiedettävä, mistä ne löytyvät Ads Managerista ja mitä tehdä, kun et saa haluamiasi tuloksia.
# 1: Mainoskulun tuotto
Mainostuoton tuotto (ROAS) on tulojen määrä jokaisesta mainontaan käytetystä dollarista. Ja pähkinänkuoressa, se on mittari, jota käytetään ymmärtämään välittömästi Facebook- ja Instagram-mainostuloksesi. Pidän sitä mainosmetriikan Pyhänä Graalina - varmistaen, että jokainen mainostamiseen panostamasi dollari palauttaa sinulle (vähintään) dollarin tuloja takaisin.
ROAS-laskentakaava on yksinkertainen: Tulot ÷ Mainoskulut = ROAS.
Määrität kokonaistuotot Facebook-pikselin mukaan (oston alla) tulosarvon sarake Ads Managerissa) ja jaa se mainoksen kokonaiskulutuksella, joka kului sen luomiseen tulot.
Haluan havainnollistaa: myit 10 yksikköä 27 dollarin tuotetta Facebook-mainosjaksot viime viikolla, mikä tuotti 270 dollaria tuloja. Tämän myynnin suorittamiseen käytit 54 dollaria Facebook-mainoksiin.
Tulot ÷ Mainoskulut = ROAS
$270 ÷ $54 =5x
x on yhden kerroin. Tässä tapauksessa joka kerta, kun annoit Facebookin pankkiautomaatille dollarin, se kuluttaa 5 dollaria tuloja - tai viisi kertaa 1 dollaria.
Jos olet jotain minun kaltaista, haluaisit mielelläni pankkiautomaatin, joka sylkee 5 dollarin setelit joka kerta, kun teet 1 dollarin talletuksen, mutta näin ei ole aina Facebook-mainosmaailmassa. Kiinnitä huomiota sijoitetun pääoman tuottoprosenttiin varmistaaksesi, että mainoksesi ovat kannattavia.
Kun sijoitetun pääoman tuottoprosentti on positiivinen (moninkertainen yli 1), mainontadollarit ansaitsevat enemmän tuloja kuin mainontaan käytetty summa.
Muuten sanottu: Olet tehdä raha.
Kun sijoitetun pääoman tuottoprosentti on negatiivinen (moninkertainen alle 1), kulutat enemmän mainontaan kuin tuotettu tulo.
Muuten sanottu: Olet menettää raha.
Huomaa, että yllä oleva laskelma ei ottanut huomioon muita liiketoiminnan kustannuksia, kuten tiimisi kustannuksia, työkalut ja ohjelmistot sekä myymälä (onko fyysinen sijainti tai digitaalinen myymälä kuten verkkosivusto). Suosittelen, että otat huomioon loput muuttuvista kuluistasi laskiessasi sijoitetun pääoman tuottoprosenttia saadaksesi kokonaistuoton (ROI).
Voit tehdä tämän ottamalla Facebook-mainosten kokonaismäärän plus loput kulut ja jakamalla sen kokonaistuloihin:
Tulot ÷ (mainoskulut + kulut) = ROI
Helpoin on eritellä mainontakulut ja -kulut kuukausittain. visualisoida tämä laskemalla tammikuun tulot ja jakamalla ne sitten tammikuun mainontamenojen ja muiden kyseisen kuukauden kulujen summalla.
Palatakseni edelliseen esimerkkiin, käytit viime viikolla 54 dollaria mainoksiin ansaitsemaan 270 dollarin tuloja. Ja sinulle aiheutui myös 73 dollaria muita muuttuvia kustannuksia. Jos liität nämä numerot yllä olevaan kaavaan, sijoitetun pääoman tuottoprosentti on 2,13x.
$270 ÷ ($54 + $73) = 2.13x
Jokaisesta käyttämästäsi dollarista ansaitsit 2,13 dollaria.
# 2: Osta tulosarvo
Facebook ostotuloksen muuttuja seuraa mainostamistasi tehtyjen ostosten kokonaisarvoa.
Itse asiassa Facebook tekee hullusta helpoksi ymmärtää mainoksistasi saatavan kokonaistulon näyttämällä ostotulosarvon Ads Managerissa.
Voit laskea tämän numeron manuaalisesti menemällä PayPal-tilillesi tai jopa kassakoneellesi ja määrittämällä, että tulot ovat peräisin tästä mainoksesta. Yksinkertaisin tapa laskea ostotulosarvo on kuitenkin saada Facebook-pikseli asentamaan.
Pikselin asentaminen edellyttää verkkosivustollesi pienen koodinpätkän lisäämistä, jonka avulla Facebook tietää, että tämä mainos tuotti tuloja. Jos sinulla ei vielä ole Facebook-pikseliäsi asennettuna, älä huoli! Tämä video opastaa sinut prosessin läpi:
Laskeaksesi muunnoksen arvon manuaalisesti, ota myytyjen tuotteiden määrä ja kerro se ostohinnalla.
Myytyjen tuotteiden määrä x Tuotteen hinta = Osta tulosarvo
Edellisessä esimerkissä myit 10 tuotetta, jotka maksavat 27 dollaria, joten ostoksen tulosarvo on 270 dollaria:
10 x 27 dollaria = 270 dollaria
Ostostulosarvoa käytetään sitten mainostuottojen ja ROAS: n laskemiseen.
Kaikki voi olla hieno ja hieno, jos ostoksen tulosarvo on positiivinen, mutta entä jos se on iso rasvaa nolla? Se tarkoittaa sinun Facebook-mainokset eivät toimi.
Jos Facebook-mainoksesi toimivat ja teet myyntiä, ostoksen tulosarvo on positiivinen luku. Mutta jos näet nollan, se tarkoittaa yleensä, että Facebook-mainoksissasi tai myyntiprosessissasi on jotain vikaa.
Seuraava käsittelemämme mittari auttaa sinua tunnistamaan pullonkaulat.
# 3: Ostohinta
Rakastan tarkastella ostohintaa, jota kutsutaan myös nimellä hankintakohtainen hinta (CPA). Molempia lauseita voidaan käyttää keskenään.
Ostokohtainen hinta on nopea tapa arvioida, myydäänkö yksittäisiä tuotteita voitolla vai tappiolla mainoskulujen huomioon ottamisen jälkeen. Se kertoo yhden mainosyksikön myyntiin vaaditut mainoskulut. Sitä voidaan käyttää myös yksittäisten tuotteiden voittomarginaalin nopeaan laskemiseen.
Kun Facebook-pikseli on asennettu, Facebook laskee tämän automaattisesti sinulle Ads Manager -sarakkeen Ostohinta-sarakkeessa.
Voit käyttää tätä lukua ja yllä mainittua ostotuloksen arvoa vaihtoehtoisena tapana määrittää sijoitetun pääoman tuottoprosenttisi.
Havainnollistetaan käyttämällä yllä olevan kuvakaappauksen numeroita.
Ostotuloksen arvo ÷ Hankintakohtainen hinta = ROAS
$1,735.20 ÷ 399.85 = 4.34
Lisäksi vähentämällä ostohinta tuotteen hinnasta voit määrittää voittomarginaalin:
Tuotteen hinta - ostohinta = voittomarginaali
Tässä esimerkissä käytit viime viikolla 54 dollaria Facebook-mainoksiin myydäksesi 10 yksikköä. Tämä tarkoittaa, että mainoskulusi yksikköä kohden olisi 5,40 dollaria:
$54 ÷ 10 = $5.40
Kun tuotteesi myydään 27 dollaria, joka maksaa sinulle 5,40 dollaria mainontakulut, voittomarginaali on 21,60 dollaria.
$27 – $5.40 = $21.60
Muista ottaa huomioon muuttuvat kulut, jotta voit ymmärtää yhdellä silmäyksellä, onko ostokohtainen hintasi - mitä käytät uuden asiakkaan hankkimiseen - merkityksellinen yrityksellesi.
Kun voittomarginaali on positiivinen luku (yli 0 dollaria), mainontadollarit ansaitsevat enemmän tuloja kuin mainontaan käytetty summa.
Muuten sanottu: Olet tehdä raha.
Kun voittomarginaali on negatiivinen luku (alle 0 dollaria), kulutat enemmän mainontaan kuin tuotettu tulo.
Muuten sanottu: Olet menettää raha.
# 4: johtaa
A johtaa on henkilö, joka osoittaa kiinnostusta brändisi tuotteisiin tai palveluihin - yleensä määritelty henkilöksi, joka tilaa tai valitsee sähköpostiosoitteensa saadakseen lisää markkinointi- ja myyntitapahtumia kirjeenvaihto.
Jokainen uusi sähköpostitilaaja lasketaan liidiksi.
Toisaalta, jos olet verkkokaupan yritys, joka lähettää ihmisiä suoraan myyntisivullesi tai verkkokauppaan, sinulla ei ehkä ole sähköpostitilaajia.
Jokainen uusi verkkokaupan kävijä lasketaan a linkin napsautus.
# 5: Tulos lyijyä kohti
Laske joko tulosi lyijyä kohti (EPL) tai napsautuskohtainen tulo (EPC) sen mukaan, mihin kaavan puoleen kaatut.
EPL on tuotettujen tulojen määrä jaettuna tulojen tuottamiseen tarvittavien liidien kokonaismäärällä. Jos yrityksesi luo viittauksia (tai tilaajia tai jonkinlaisia liittymiä), missä myyntiprosessisi tapahtuu luonnollisesti sähköpostitse, käytä EPL: ää.
EPC on tuotettujen tulojen määrä jaettuna tulojen tuottamiseen kuluneiden verkkosivuston napsautusten kokonaismäärällä. Jos lähetät ihmisiä suoraan myyntisivullesi tai verkkokauppaan (ei myy sähköpostitse), käytät EPC: tä.
EPL: n tai EPC: n laskemiseksi tarvitset kaksi asiaa:
- Ostoksesi tulosarvo (muuttuja nro 2 yllä)
- Liidien (tai napsautusten) määrä (muuttuja nro 4 yllä)
Ota nyt ostotulosarvo ja jaa se viittausten (tai napsautusten) kokonaismäärällä saadaksesi EPL: n tai EPC: n:
Osta tulosarvo ÷ Liidien (tai napsautusten) lukumäärä = Tulot liidiä kohti (tai Napsautus)
Tämä dollarin määrä kertoo, kuinka paljon jokainen uusi tilaaja, joka kirjautuu sähköpostilistallesi tai osallistuu myyntiprosessiisi, on yrityksesi arvoinen. Tämän jälkeen voit käyttää näitä tietoja arvioidaksesi, kuinka paljon olet valmis käyttämään uuden liidin (tai napsautuksen) hankkimiseen, koska ymmärrät sen arvon yrityksellesi.
Hanki YouTube-markkinointikoulutus - verkossa!
Haluatko parantaa sitoutumistasi ja myyntiäsi YouTuben avulla? Liity sitten suurimpaan ja parhaaseen YouTube-markkinoinnin asiantuntijoiden kokoelmaan, kun he jakavat todistetut strategiansa. Saat vaiheittaiset live-ohjeet, joihin keskitytään YouTube-strategia, videoiden luominen ja YouTube-mainokset. Tule yrityksesi ja asiakkaidesi YouTube-markkinoinnin sankariksi toteuttaessasi strategioita, jotka saavat todistettuja tuloksia. Tämä on live-online-koulutustapahtuma ystäviltäsi Social Media Examiner -sivustolta.
KLIKKAA TÄTÄ TIETOJA - ALE LOPETTUU 22. SYYSKUU!# 6: Hinta lyijyä kohti
Kääntöpuolella on hinta lyijyä kohti (CPL). Kuten edellisessä yhtälössä, jos yrityksesi ei tuota viittauksia, korvaa laskennassa lyijy napsautuksella.
CPL on summa, jonka kulutat a yksittäinen uusi liidi yrityksellesi.
Laske CPL ottamalla Facebook-mainosten kokonaissumma ja jakamalla se mainoskulun tuottamien viittausten määrällä:
Mainoskulut ÷ liidien lukumäärä = hinta lyijyä kohti
Jos esimerkiksi käytät 100 dollaria 100 liidin luomiseen, CPL on 1,30 dollaria:
$130 ÷ 100 = $1.30
Jos EPL on 2,70 dollaria ja CPL on 1,30 dollaria, ansaitset 1,40 dollaria jokaisesta uudesta liidistä, joka tulee putkellesi. Muuttuvien kulujen perusteella voit määrittää, kuinka monta viittausta sinun on luotava tiettynä ajanjaksona, jotta saavutat tulo- ja kannattavuustavoitteesi.
Kun käytät Facebook-pikselimuunnostapahtumat, Ads Manager ilmoittaa tämän numeron sinulle automaattisesti Liittohinta-sarakkeessa.
# 7: Napsautussuhde
Tähän asti keskustelemamme mittarit perustuvat Facebook-mainostesi kokonaistuloksiin yhdistettynä myyntiprosessisi tehokkuuteen. Tapa manipuloida ja optimoida tehokkaasti yleisiä mainostuloksia ja mittareita on saada vahva Facebook-mainontastrategia, joka auttaa sinua kääntämään huomion tuloiksi (autopilotissa).
Kaikesta myyntiprosessistasi riippumatta napsautussuhde (CTR) on osoitus siitä, kuinka kiinnostava mainoskopio ja mainos ovat yleisö, johon kohdistat Facebook-mainoksillasi.
Facebookilla on kaksi erilaista napsautussuhde-mittaria:
- Napsautussuhde (linkin napsautussuhde) on mainostasi katselevien ihmisten napsautusten määrä.
- CTR (kaikki) on niiden ihmisten määrä, jotka ovat olleet vuorovaikutuksessa mainoksesi kanssa yleensä. Se voi tapahtua pitämällä siitä, kommentoimalla sitä, jakamalla sitä, pyyhkäisemällä karusellia tai napsauttamalla linkkejä. Se on yhdistelmä mainoksen kaikkia sitoutumisia.
Kun näytän syötemainoksia, tavoittelen yleensä yli 1,5 prosentin napsautussuhdetta. Jos linkin napsautussuhde on alle 1,5%, suosittelen yleensä, että palaat takaisin ja muokkaat mainoskopiota ja mainosta.
Oikeanpuoleiset sarakemainokset sitä vastoin napsautetaan yleensä paljon harvemmin kuin syötemainokset. Niin kauan kuin oikean sarakkeen mainoksesi saavat linkin napsautussuhteen 0,5%, olet kunnossa. Jos ei, muokkaa myös näitä mainoksia.
Olet ehkä kuullut sitoutumisaste heitetään tärkeänä mittarina seurattavaksi. Facebook-puhuessa sitoutumisasteesi on napsautussuhde (kaikki). Se on mainostekstisi saamien aktivoitumisten kokonaismäärä jaettuna näyttökertojen kokonaismäärällä:
Sitoutuminen ÷ näyttökerrat = napsautussuhde (kaikki)
Samoin kuin linkkisi napsautussuhde, haluat ihmisten olevan vuorovaikutuksessa mainostesi kanssa, koska mikään napsautus ei tuota myyntiä.
Kuinka käyttää näitä Facebook-mainostietoja Ads Managerissa
Nyt kun sinulla on käsitys näistä seitsemästä tärkeästä Facebook-mainostiedosta, sukelkaamme Ads Manageriin ja selvitämme, mistä ne löytyvät.
Ensimmäinen asia, jonka näet, kun pääset Ads Manageriin, on yleinen hallintapaneeli. Jos tarkastelet sarakkeiden yläosaa, näet vain kaksi muuttujaa: Linkkiklikkaukset ja Verkkosivuston ostot.
Joten mistä löydät loput näistä mittareista?
Etsi painike nimeltä Sarakkeet: Suorituskyky ja napsauta sitä. Avattavassa valikossa näet 13 erilaista raportointinäkymää, joista voit valita.
On syytä ottaa jonkin aikaa tutustumiseen kullekin, Toimituksesta ja Video Engagementista aina kohdentamiseen ja luovuuteen. Et kuitenkaan aio käyttää mitään näistä raportointiasetuksista, koska tiedot ovat kaikkialla. Luo sen sijaan oma mukautettu raportointinäkymä, joka sisältää tiedot, joista olemme tänään puhuneet.
Voit tehdä tämän valitsemalla yllä olevasta avattavasta valikosta Muokkaa sarakkeita.
Avautuvassa ikkunassa on luettelo kaikista tiedoista, joita Facebook antaa sinun seurata kaikista mainoksistasi. Voit selata niitä kaikkia haluamallasi tavalla, mutta koska tiedät tarkat tiedot, joita etsit, hakutoimintojen avulla on helpompaa löytää ne.
Aloita kirjoittaminen ROAS hakupalkkiin ja näet ROAS-ostotiedot. Valitse valintaruutu kohdasta Yhteensä (muuttuja # 1).
Kun olet valinnut Total, Facebook lisää tämän muuttujan automaattisesti oikeanpuoleiseen sarakkeeseen. Jos vierität luettelon loppuun, näet vaihtoehdot näyttää verkkosivustosi osto-ROAS ja mobiilisovelluksen osto-ROAS. Suosittelen, että poistat molempien ruutujen valinnan, ellei sinulla ole verkkosivustoa ja sovellusta, joissa yrität seurata molempia tietoja erikseen.
Kun ROAS on valmis, jatka ostamiseen. Kirjoita hakupalkkiin "osta" ja uudet vaihtoehdot tulevat näkyviin. Valitse Ostot-kohdan vieressä Arvo ja hinta -valintaruudut (ostokonversioarvo [tieto # 2] ja hankintakohtainen hinta [muuttuja # 3]).
Jälleen nämä tiedot näkyvät ikkunan oikealla puolella. Poista kaikkien Ostosten muunnosarvo -kohdan valintaruutujen valinta.
Seuraavaksi on EPL. Valitettavasti et löydä EPL-mainostasi Ads Managerista, koska se on manuaalinen laskenta. Se on kokonaistulosi jaettuna Facebook-mainoksistasi luotujen liidien määrällä (käyttämällä yllä olevan mittarin nro 5 kaavaa).
Mutta saatat miettiä, kuinka löytää luotujen liidien määrä. No, se on yksinkertaista - lisää vain liiditiedot mukautettuun raporttiin. Kirjoita hakupalkkiin Lyijyt ja valitse sitten Kokonaisvalintaruutu. Lisää myös CPL (muuttuja # 6) valitsemalla sen vieressä oleva Kustannus-valintaruutu.
Viimeinen asia, jonka sinun tarvitsee tehdä, on etsiä napsautussuhdetta (muuttuja # 7). Valitse sekä napsautussuhteen (kaikki) että napsautussuhteen (linkin napsautussuhde) valintaruudut.
Ennen kuin tallennat mukautetun raporttinäkymän esiasetukseksi, varmista, että oikeanpuoleisessa sarakkeessa ei ole valintaruutuja.
Valitse sitten ikkunan vasemmassa alakulmassa Tallenna esiasetuksena ja kirjoita nimi (kuten Tärkeimmät mittarit). Ota muutokset käyttöön napsauttamalla oikeassa alakulmassa olevaa Käytä-painiketta.
Nyt näet ruudulla kaikki mittaamamme tiedot: ROAS, ostotulosarvo, hinta / hinta osto, viittausten kokonaismäärä (EPL: n määrittämiseksi), CPL ja CTR (molempien linkkien ja kaikkien viestit).
Pro-vinkki: Säästä aikaa analysoidessasi mainostuloksiasi kolme mukautettua Facebook-mainosta auttaa sinua analysoimaan nopeasti mainosten tehokkuutta: ROI Snapshot Report, Lead Progress Report ja Engagement Report.
Katso video:
Johtopäätös
Suurin virhe, jonka markkinoijat näkevät jatkuvasti Facebook-mainostulostensa mittaamisessa, on ajatella, että heidän on seurattava kaikkea. Sinun ei tarvitse tietää kaikkia mittareita auringon alla. Aloitimme tänään seitsemällä yksinkertaisella mittarilla, ja ne voivat jo tuntua paljon käärittävän pään ympärille.
Haluan kuitenkin vakuuttaa teille, että sen ei tarvitse tuntua niin monimutkaiselta. Anna itsellesi lupa siirtyä Ads Manageriin ja kokeilla tänään. Ymmärtämyksesi tulee toteutuksesta (ja vähän kokeiluja ja virheitä matkan varrella).
Vaikka ei tunnu siltä, että näillä tiedoilla on paljon järkeä sinulle nyt, kun sinulla on enemmän kokemuksen Ads Managerista, alat hitaasti ymmärtää tärkeitä mittareita ja miten niitä voidaan käyttää mittaamiseen tulokset. Ole vain kärsivällinen itsellesi, koska se vie aikaa.
Mitä mieltä sinä olet? Kuinka nämä seitsemän Facebook-mainontatietoa auttavat sinua parantamaan kampanjoitasi? Jaa ajatuksesi alla olevissa kommenteissa.
Lisää artikkeleita Facebook-mainoksissa:
- Opi käyttämään Facebook-mainoksia myynnin ja viittausten luomiseen nopeasti.
- Opi käyttämään Facebookin Multiple Text Optimization -ominaisuutta mukauttamaan mainoksiasi vaivattomasti eri ihmisille.
- Opi käyttämään kuuden tyyppisiä Facebook-mainoksia ihmisten siirtämiseksi eteenpäin asiakasmatkalla.